Bijeenkomst 2 & Literatuur

21-11-2013 21:40

Het bestuderen van de literatuur neemt erg veel tijd in beslag. Dat komt denk ik, omdat ik veel opzoek. Zodra ik iets interessants zie waar ik meer van wil weten, duik ik internet op. Ook heb ik soms mijn vraagtekens bij bepaalde zaken die ik lees en dan ga ik ook opzoek. Het is tijdrovend, maar het loont. Aldoende kom ik veel interessant materiaal tegen of word ik op ideeën gebracht. Ik probeer samenvattingen te maken van wat ik lees en wat ik interessant vind. Helaas vind ik veel interessant, dus de samenvattingen zijn nogal groot. Dat komt ook door de extra informatie die ik vind en die ik er dan bij stop. Ik ga nog een andere vorm zoeken van vastleggen voor mezelf. Maar deze manier vind ik al beter dan de vorige manier. Zo halverwege ben ik daar al mee begonnen, maar het kan nog beter. Doe er je voordeel mee en bekijk gerust het bestand. Het lijkt leuk zo'n samenvatting van een ander, en het spijt me (nu ja, eigenlijk niet) dat ik nu mensen ga teleurstellen: wil je écht dat het gaat leven bij en voor jezelf, wil je écht dat het beklijft: de enige manier is om zelf deze worsteling door te maken. En: ik sta niet garant voor wat ik samenvat. Er zit ook mijn eigen mening doorheen en die loopt niet altijd synchroon met reguliere opvattingen.

 

download:  Samenvatting Literatuur Bijeenkomst 2.pdf (639684)