Woordenschat bij begrijpend lezen methodes
Deze pagina wordt momenteel vernieuwd.
Wat maakt de door mij bewerkte woordenlijst zo goed, zo anders?
Ik bewerk de woordenlijst, ik breid deze uit (met woorden binnen het netwerk), semantiseer de begrippen Nt2-proof en heel belangrijk: ik maak voorbeeldzinnen en maak gebruik van o.a. schooltvfilmpjes. De leerlingen reageerden hier erg enthousiast op, zo ook hun groepsleerkrachten. Het mooie van dit systeem was ook: kinderen konden thuis, samen met hun ouders, op de linken klikken en de filmpjes bekijken. Als de ouders het NL niet beheersten, konden de kinderen in hun moedertaal vertellen over de filmpjes. De ouders konden in hun eigen taal ook praten over de filmpjes. Een simpele en educatieve manier om ouderbetrokkenheid te bevorderen. Kortom: een Win-winsituatie dus.
-
Hoe Nieuwsbegrip aan te bieden aan een Nt2-leerling in een reguliere klas? V 07-11-2020.pdf (232912) (auteur: Maria Al)
De onderbouwing bij mijn manier van aanbieden:
Laatst bewerkt: 19-11-2020